„Pora postawić kapitalizm na głowie. Czas wywrócić biznes do góry nogami”

Richard Branson to brytyjski przedsiębiorca, miliarder. Człowiek, który złamał sztywne zasady biznesu i dokonał fantastycznych rzeczy. Jest jednym z najbogatszych ludzi na świecie. Wszystko osiągnął sam, stosując własne, innowacyjne rozwiązania. Śmiało wkracza na niezbadane tereny, podejmując nieustannie nowe wyzwania.Richard Branson jest założycielem Virgin Group. W wieku szesnastu lat stworzył gazetę „Student”. W 1970 roku powołał do życia Virgin, małe przedsiębiorstwo wysyłkowe sprzedające płyty, a wkrótce potem otworzył sklep muzyczny w Londynie. Dwa lata później uruchomił studio nagrań Virgin Records, które przeobraziło się wkrótce w jedną z sześciu najbardziej znanych wytwórni płytowych na świecie. Dziś Virgin Group obejmuje ponad czterysta firm obecnych w ponad trzydziestu krajacc.

W swojej książce opisuje historie przedsiębiorców, którzy przekształcają swoje firmy, aby czyniły dobrobyt i społeczny pożytek dla nas i całego świata. “Pora postawić kapitalizm do góry nogami. Czas wywrócić biznes do góry nogami” – o tym właśnie jest ta książka. Tutaj wyniki finansowe nie są najważniejsze, a myśląc o  nich na dłuższą metę nie stworzymy dobrego biznesu. Nie zyski, nie konkurencyjność, a owe “czynienie dobra” jest najważniejsze w interesach. I jak sam przekonuje Richard Branson , to droga do wielkich zysków. ”Biznes do góry nogami wywrócony”   to zbiór historii pracowników i znajomych biznesmenów, którzy osiągnęli sukcesy poprzez bycie etycznym. Na samym początku Branson ogłasza, że dylemat zyski czy etyka jest fikcyjny. Przypomina, że w biednych krajach ten dylemat nie występuje, gdyż firmy tworzy się tam po to, by wypełniać potrzeby społeczne.Firmy i korporacje powinny dostrzec wielkie zmiany, które przechodzi świat. Przyszłość leży w biznesie etycznym, gdzie liczy się dobro drugiego człowieka i dbanie o Matkę Ziemię.  Branson uważa, że w nadchodzących dekadach będą prosperować te przedsiębiorstwa, które wiedzą jak sobie radzić czyniąc jednocześnie dobro. Te, które będą skupiały się tylko na maksymalizacji zysków nie przetrwają,bo na to nie zasługują.

Książka napisana dla nowej generacji, świeżo upieczonych przedsiębiorców, ale również dla tych od dawna już działających, którzy przekształcają swoje organizacje, starają się rozwijać swój biznes i zarabiać pieniądze, jednocześnie pomagając ludziom i planecie, na której wszyscy żyjemy.

                                                                                                                                                                                                        Agnieszka Bykowska

 

 

 

 

 

 

Udostępnij na Facebook

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Proszę uzupełnić to pole
Proszę uzupełnić to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.
You need to agree with the terms to proceed

Menu